Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Reumatismflugfiske

Publicerad 2017-03-24 12:31:00 i Allmänt

Utvadad 0600. Ensam i älven. Minus fem grader. Efter några minuter var spöringarna igenisade. Tina dem i munnen sen kunde man fiska 5-10 min innan man fick tina igen. Helvetes kallt om fingrarna! Fick ge mig efter en timme. Efter värmning fiskade jag nedanför stugan och fick en kilosöring. Sedan började det blåsa varför jag, av känd anledning, gick över till andra sidan. Och där hände det saker minsann! Sju påslag mellan 0930 och 1100! Fyra hugg, två tappade och en landad kilosfisk. Den ena tappade lossnade vid landningen och vägde 1,5-2 kg. Den hade jag faktiskt tänkt ta upp. Alla sju fiskarna högg inom en väl avgränsad sträcka på 60 meter.
Gissa var jag tänker fiska efter lunch? Rätt svar renderar en kastkurs....
Nu GT och sedan lunch på restaurangen. Därefter fiske!
Privilegierad? Vem? Jag....?
Nåja, kanske lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela