Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Laxar som kommer och laxar som går.....

Publicerad 2017-08-30 21:52:19 i Allmänt

Vi sov länge idag och började fiska Storjord strax efter 9. Inom en och en halv timme var jag i tre laxar. En liten landad, en större som lossnade precis vid landningen. Dessutom ett ordentligt hugg!
Älven steg hela tiden. Eftersom Åke råkat köpa kort på Trones fick han lov att åka med Claes till Strand och ordna med rätt kort.
Sedan drog vi högst upp på Storjord där vi fiskat så ofta förr. Jag drog upp en lax på 60 cm som jag tog upp för att Claes ska få lite fisk med sig hem. Älven stiger brutalt! Fiskat Kvaelöyra i storm och regn ikväll. Ett hugg faktiskt! Vattnet är brunt och går långt uppe i skogen.
Nu hyttekos..En laxvecka går så fort, vi borde kunna vara här längre tid. Vi är ju för tusan pensionärer så det borde rent logistiskt inte vara så svårt.....
Nåja, själv åker jag hit igen nästa vecka för 8 dagars havsöringsfiske..... Några goda kamrater kommer att dyka upp under den tiden och dela mina upplevelser.
Lev väl vänner!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela