Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Uselt fiske

Publicerad 2017-09-10 05:56:00 i Allmänt

Sedan finbesöket kom har det blåst en väldigt hård nedströmsvind. Fisket har varit uselt. Ingenting på Kvael under fredag eftermiddag/kväll. Fiskade Strand under lördagen. Väldigt fina sträckor och en del fisk i farten på morgonen, vi hade några påslag men ingen som ville fastna. Wienerschnitzel till lunch och därefter ett lååångt Strandpass. Ingenting!!! Inga fiskar som högg eller vakade, bara denna extremt hårda vind. Det mest positiva var att min arm klarade högerspey. Det mest negativa var att jag under dagens fiske överbelastade den så nu värker armen och är näst intill obrukbar. Av det skälet ställde jag in lördagskvällens fiske. Av andra skäl ställde även mitt finbesök in fisket. Vi åt middag på fisksoppa och hade trevligt hyttekos i stället med stormen rytandes utanför.Konstaterar att nya vadarjackan är en fullträff! Alltid trevligt när nya grejor visar sig överträffa förväntningarna. Bara att ta på sig den är värt ansträngningen att gå ut och fiska i grisväder. Ytterst oklart om jag pga armen kommer att kunna fiska idag söndag. Kommer i alla fall att kunna agera gillie åt finbesöket. Jag låter dem sova en stund till innan jag väcker dem med frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela