Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Fin dag

Publicerad 2017-08-27 21:31:00 i Allmänt

Morgonfisket gav inget förutom ett nafs i Claes fluga. Vi fiskade väldigt seriöst och laxarna vakade men högg inte. Lunch på Beiarns Vertshus nere i Moldjord. Med efetrrätt, kaffe och avec. Därefter lååångt seriöst fiskepass på vår favvosträcka. Laxarna vakar galore och till slut drar jag på en seriös lax.Landar en 82 cm laxhona och det känns mycket bra.Som jag tidigare påtalat finns det viss "förbättringspotential" inom fotokonsten bland mina vänner och dessutom envisas de med att använda sig av billiga ryska filformat. Av den anledningen har jag inga bilder att visa. Armen krånglar så in i helvete, Har kört försiktig vänsterspey trots att älven rinner åt vänster. Det funkar men sliter på högerarmen ändå trots att jag knappt rör den. I morgon flyttar vi ned till Anna på Kvael. Där rinner älven åt höger så det blir naturligt med vänsterspey.
Lev väl vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela