Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Bajsälv (m.a.p. havsöring)

Publicerad 2017-09-14 20:04:00 i Allmänt

Fiskade intensivt 3,5 timmar i morse. Ingenting förutom en halvkilos puttefnask. Sedan 2 timmar, ingenting! Efter sen lunch körde jag intensivt i tre timmar.Bästa flodtiden kl 16-19 från bänken till Kvaelöyra och bänken igen. Absolut ingenting! Högst tveksamt om jag tar septemberfisket i denna älv nästa år. Laxfiskena jag haft här i sommar har gått bra, fått många laxar. Laxfisket har blivit riktigt bra! 10 ton lax fångat ifjol och 8,5 i år. Men öringfisket blir bara sämre och sämre.Jag tror det är taget ett halvt ton öring i älven i år - katastrof! Jag tror jag måste undersöka Ranaälvens öringfiske nästa år.... Det är ungefär lika nära som Beiarn. Eller kanske Saltdalselva, Men de verkar inte få så mycket där heller även om det är mer än i Beiarn. Ranaelva måste definitivt undersökas, boendemöjligheter med gångavstånd till poolerna, fisktillgång, topografi med mera. Nu är det slutfiskat i Norge för denna säsong. Nu ska jag jobba några dagar de kommande två veckorna och sedan blir det en välförtjänt semester på Mallis med min fru. Efter Mallis jobba några dagar och sedan roadtrip med öringfiske i Älvkarleby och barnbarnen med päron på programmet. Dessutom ska jag och Barbro hinna med att hälsa på son och dotter i respektiva stad. Halvpensionärslivet är härligt även om det är svårt att hinna med allt man vill göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela