Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Beiarn igen

Publicerad 2017-08-02 17:26:00 i Allmänt

Jaha, då var man i Beiarn igen, tredje turen av fem. Tre dygns helpensionsfiske med KO nu. Vi har fiskat två timmar på Storjord. Vi såg en del fisk och KO hade ett hugg. "Normalt" med folk i älven. GT och middag nu, därefter fiske. Imorgon ska vi vara på Kvael kl 0600. Heldagskort där imorgon. Anna blev glad över att återse "lillgutten". Hon sa dessutom att örreten är kommen - högst intressant!!! Jag ska tackla upp 13-fotaren och fiska efter öring på Kvaelöyra imorgon. 75 m3 i älven vilket ju är "passeligt". Vädret är gott med nästan vindstilla så vi har mycket bra förhållanden. Vi åker tillbaka till Arjeplog lördag morgon och landar i Myggebo vid 13-tiden. Strax därefter sladdar Henke och Bröderna Bärs in på lodgen för en veckas fjällfiske i Arjeplogsfjällen. Jag har läst menyn och hämtat ut en låda av sommelieren beställda exklusiva viner på Arjeplogspolet och jag skulle nog redan nu kunna ge åtminstone en Michelinstjärna för "Ristorante Sartaströmmen".
Möjligtvis kommer jag att jobba ett par dagar i slutet av augusti innan nästa Beiarvecka med Åke och Claes......
Därefter jobbar jag kanske ett par dar innan jag tar 8 dagars Beiaravslutning 7-15 september.....
Lev väl önskar eder förbundne
Heikki

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela