Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

The fauvorite neck delivers

Publicerad 2016-09-14 21:38:00 i Allmänt

Jodå, den kan man lita på. På lite större minitub krok 12. Mycket fin havsöring! Det är så roligt att fiska!!! Och det är så jävla kul att kasta tvåhands när man kastar som en gud hela tiden, hur långt som helst utan kraft - endast med teknik. Det märks inte minst på min rygg och mina axlar som mår ganska bra trots en veckas intensivt tvåhandskastande.
Pratade med den yvigt vitskäggige glasögonprydde maskmetande timide trevlige jultomtslika farbrorn igen. Nä, han har bara fått småfisk på sin tur här.
En av stammisarna här kom och frågade mig ikväll om Börje. Jo jag sa som det var att förra turen när jag, Åke och Claes var här talade jag om för Börje att vi undanber oss hans sällskap. Detta på grund av hans enastående genuina snålhet.Stammisen sa att hela campingen har samma åsikt. Det är bara ingen annan som markerat lika tydligt som jag. Respect!
Sedan så förtäljer ryktet att vissa ställen på Finnmark inte längre säljer fiskekort till finnar. Dessutom umgås man i Beiarn med tankar om att ta dubbelt fiskekortspris av finnar nästa säsong om de kommer hit i stort antal.
Stammisen tog tag i mig och sade med nästan darr på rösten: "Heikki, velkommen tillbake neste sesong, vi ses da".
Tja, det var slutpunkten för det anadroma fisket denna säsong men det återstår ju en del godsaker:
-Grövelsjön med äldste sonen och yngsta barnbarnet i slutet på september. Lite harrfiske blir det ju.
-Älvkarleby i oktober om havsöringen börjat stiga då. Förhoppningsvis med en avstickare till barnbarnen i Falun
-Kanske kustfiske efter havsöring i Danmark jan eller feb med Jan de la Porte.
-Mallis första veckan i oktober: Är det någon som vet om det går att flugfiska något där???
Nåja, på något sätt ska jag nog överleva till nästa års flugfiskesäsong....
I vilket fall som helst: Beslutet att gå ner till halvtid fom 1 juni är ett av de tre bästa besluten jag tagit i mitt liv!
Lev väl vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela