Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Sol....

Publicerad 2015-09-09 17:39:00 i Allmänt

Har fiskat överstpoolen ett par timmar i stekande sol. Jag har låtit mig berättas att jag inte borde svära så mycket på solen. Okey då.
Dumma, dumma, JÄTTEDUMMA sol!!!!
Krokade tre däruppe, 1,5 samt 0,7 och 0,6.
Fiskade prekestolen på nervägen men där var det inte ett liv.
Har sett en local farbror fiska med mask både i morse och nu på eftermiddagen. Om locals fiskar måste det vara ordentlig fisk i älven.
Undrar om jag skulle riskera högerarmen (som inte värkt idag) och gå ner till favvonacken med switchspöt ikväll. Flod vid 2200 så de börjar väl stiga vid sju-åttatiden.
Hmmm, ingen klar gameplan för kvällen. Går säkert bra ändå...
Köttfärsgratäng med mycket Sambal Oelek till middag.
Läste senaste Allt om flugfiske under lunchpausen. Där hade de enda två nu levande svenskarna som kan skriva om fiske var sin artikel. Oerhört njutbar läsning, Stenlund snuddar ibland nästan i Churchills (Nobelpris i litteratur 1953) nivå på prosan. Engström som ju är Sveriges näst bäste är alltid njutbar.
Dessutom hade urkasse Westrin sin minst dåliga artikel någonsin med i det numret. Kanske jag tycker det pga att artikeln handlade om att åldras som flugfiskare och jag kände igen mig i en del.
Switchspö på favvonacken ikväll - Hell yes!!!
Hals- und beinbruch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela