Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Att komma hem

Publicerad 2014-09-09 17:00:00 i Allmänt

Att komma till "lille leiligheten" i Beiarn är som att komma hem. Vi tog lägenheten i anspråk och tog en GT och helt plötsligt stod Anna i vardagsrummet och frågade om vi ville ha desinfektion och fiskekort. Selvfölgelig!
Har fiskat ett par timmar från V:et och neråt. 6 påslag! Fick bara upp en liten, tappade en på 1 kg och en på 1,5 kg samt tre hugg som inte fastnade. Allt på en liten Sunray Shadow. Ca 10-12 m3 i älven och den är ordentligt färgad vilket ju är bra så att öringen inte är så skygg.
Det regnar så den kommer nog att stiga något. Enda problemet med att den stiger är att den blir helgrumlig.
Väldigt mycket fiskare i älven! Ett gott tecken kanske.... Det rapporteras nästan ingen fisk på fiskebörsen men det tas helt klart en hel del fisk.
Mycket kallare i Beiarn än i Saltdal där jag svettades hela dagarna.
Snart middag, köttfärsjärpar med trattkantarellsås, och sedan kvällsfiske.
Har stora problem med en trasig muskel i vänster överarm. Nu har jag fem och en halv dagars fiske kvar här innan Norge stänger sitt havsöringsfiske för säsongen. Jag tror jag fiskar för lite! Borde fiska mer!
Ikväll hoppas jag ha något att fotografera!
Jan är ute än, undrar hur det gått för honom, han satte på en skagit-lina och skulle köra med det.
Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela