Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Så var det slut

Publicerad 2014-08-09 22:27:53 i Allmänt

Jaha, så snabbt går en vecka med bröderna bärs. Vi har haft fantastiskt trevligt.
Det har på 6 dagar gått åt 19 helor gin, 4 helor övrig sprit, en kartong fina viner samt tre flak öl. Ändå har ingen varit för berusad och ingen har gjort några tokigheter. Vi har bara haft otroligt trevligt från morgon till kväll!
Dagens fiske var väl det sämsta hittills under veckan men det gör ju inget - vi har haft trevligt!
Min trinda 7-hektos öring i storpoolen var den största idag trots mycket idogt fiskande av alla delegater.
Efter en jättegod middag på värdshuset blev det castingtävling med ett klass 4-spö. Jag vann naturligtvis med ett kast på c;a 35 meter till mina söners stora förtret.
Jag får rapporter om att ingen i gänget fått fisk att tala om ikväll heller. Så kan det gå....
Det verkar som om det blir hyttekos i stället för fiske i natt....
Om knappt två veckor startar tre veckors lax- och havsöringsfiske i Norge!
Då jädrans...!
Sedan blir det Afrika, Älvkarleby och fiskeavslut i Byske i slutet på oktober.
Laxsäsongen i Skottland börjar redan i februari/mars men jag har aldrig varit där. Månntro min fru vill ta en liten semestertripp med mig till Skottland nästa vår.....
Jag tror jag fiskar för lite.....borde fiska mer....

Kommentarer

Postat av: Son

Publicerad 2014-08-19 12:18:19

Du måste i alla fall ha varit redigt beskänkt med tanke på att det var jag som vann kasttävlingen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela