Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Femte voltan

Publicerad 2017-09-07 19:45:00 i Allmänt

Vaknade 3 med fruktansvärd värk i höger hand. Handen obrukbar hela dagen med svår värk. Försökte kurera med diverse salvor, liniment och piller och efter två GT på kvällen tänkte jag att jag provar med vänsterspey på Kvaelvaldet. Det är femte turen till Beiarn i sommar och jag har fått laxar alla de tidigare turerna.... Nåväl, älven är på 20 m3 (bra) och väldigt klar (inte så bra) så jag satte på minsta minituben på 0,23 tafs! Fyra påslag på en dryg timme innan jag miste tafsen i botten. Knöt på en minitub på nästa tafsdel som var 0,28 för att se om öringarna högg ändå. Genast drar det på en fin fisk strax ovanför Voldbänken. En bra stund senare landar jag till slut en 3 kilos lax, ganska blank. Den returneras givetvis. Några fler påslag blir det inte med den tafsen. Sätter på 0,23 igen och går ner till Kvaelöyra. Ingenting där märkligt nog. Nu hand- och armvila (slemsäcksinflammationen har inte riktigt läkt) och sedan blomkålssoppa! 06:00 imorgon seglar min minitube ut över älven ovanför Voldbron. Har träffat stappelgubben för första gången i sommar. Trevligt, jag trodde nästan han gått vidare till de sälla fiskevattnen då jag inte sett honom tidigare i sommar. Sonen och frun är också här. Sonen ville prata. Mycket... Imorgon kommer det finfrämmande från Norr- och Västerbotten!
Lev väl vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela