Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Diverse slut

Publicerad 2017-08-31 22:18:00 i Allmänt

Ginet tog slut i eftermiddag! Traumatisk upplevelse som jag inte trodde skulle behöva drabba mig under min levnad. Nåja, det var garanterat sista gången det hände mig! Fisket tog slut i går eftermiddag, vi har inte fått en godkänd fisk sedan mina laxar igår!!! Trots ytterst seriöst fiske! Min trogna gula vadarjacka har till slut vadat färdigt. Jag har varit sjöblöt under de senaste dagarnas regn. Vi har haft många fina stunder tillsammans. Vi har även delat de tyngre stunderna. Ringde min dealer och frågade vilken jacka som är bäst. "Simms G4 Pro" sa han. Den är nu på väg till mig. Jag hänger upp min gula i "Hall of fame" på lodgen. Vår fiskeresa har tagit slut nu i kväll och det är bara att packa ihop spöna. Men om en vecka är jag här igen för 8 dagars havsöringsfiske!! Så det är inte särskilt synd om mig! Och Claes o Åke kommer och fiskar havsöring med mig i Älvkarleby i oktober. Kanske Älvkarleby i november, definitivt i mars och april. Irland öppnar laxfisket i februari!!! Hmmm , lite att fundera på....! Jag längtar efter min fru som jag träffar i Arjeplog i morgon kväll och har till och med tänkt mig att dyka upp på jobbet ett par dagar nästa vecka. Men efter några dagar i "civilisationen" kommer jag att längta efter att stå i en älv med anadrom fisk i igen. Den längtan kommer också att tillfredsställas tämligen omgående......
Men jag måste säga att jag är oerhört förvånad över att vi fiskat hela Kvael hela dagen, bl a Kvaelöyra i flod, ebb och halv flod utan att få fisk!!!! Älven borde varit full med havsöring med tanke på betingelserna!!! Det enda jag vet om fiske efter 57 års fiskande är att jag ingenting vet och jag är helnöjd med det. Tänk så jävla tråkigt det vore om man visste allt om fiske! Om en vecka är jag igång med bloggandet igen.
Lev väl vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela