Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Sista dagen

Publicerad 2013-09-12 13:50:00 i Allmänt

Herregud, i förmiddags slog det mig att detta är sista dagen för i år i en Norsk lax/öringälv. Lite panik och ångest men jag tröstar mig med att vi har ett Älvkarlebyfiske inbokat i oktober.
Faktiskt en del fisk i älven nu, vi har fått några mellan 0,6 och 1,0 kg och jag tappade en stor som jag hann köra ett tag innan kroken släppte. Den högg i strålande solsken! En hel del hugg har vi haft.Siktdjupet något bättre, närmare en meter.
DET ÄR SÅ ROLIGT ATT FISKA!!!!!!
Varför fiskar jag så lite? Jag fiskar alldeles för lite. Undrar när jag kan gå i pension?
KO lackar ur på solen som steker. Men temperaturen i skuggan börjar likna Nordnorge nu, jag tror det var 4 grader i morse när jag gick ut.
Vi kommer helt säkert få stor öring idag igen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela