Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

2016

Publicerad 2016-06-05 21:24:14 i Allmänt

Byske.....
Jaha, då var man i Byske igen. Sammanstrålade här lördag morgon med en pigg Sanden och en trött Karl-Oskar.
Har fiskat lördag och söndag utan att känna något. Sanden och KO har dragit åt var sitt håll i kväll och jag blir kvar här till onsdag.
Har ett nytt brutalt spö: Sage Method 15 fot #10-11. Har aldrig kastat så långt i mitt liv. Kul! KO provade spöt och skickade iväg hela skjutlinan! Skitunge.....
Har fiskat ensam Södra sidan ikväll:
Eskils nacke: Trevliga finnar som omväxling ( till skillnad mot finnarna jag skällde ut efter noter kvällen innan). En hel del fisk men de tar inte.
Ängarna: En del folk och brutalt mycket fisk men de hugger inte!
Restaurant pool: En del fisk men ingen som hugger.
Även om jag/vi inte får fisk så har vi ätit fantastiskt bra här på helpensionsfisket. Så här ska ett pensionsliv levas!
Eftersom restaurangen stänger 1800 på söndagar hade de ställt in laxmackor i kylen åt mig vilka jag avnjutit nu.
Jag mår bra trots värkande axel och rygg. Lycka kan förvisso skapas ex nihilo men ett nytt brutalt laxspö, en juste krog och stigande lax är ju inte direkt i vägen....
Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela