Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Medelvikt +10.....

Publicerad 2016-07-09 21:36:00 i Allmänt

Jamen.... hur många laxfiskare kan skriva eller säga att " hittills ligger medelvikten på våra laxar över 10 kg"???
Jag kan!!!! Och gör det:
"Hittills ligger medelvikten på våra fångade laxar på över tio kilo".
Det kunde jag skriva utan minsta överdrift!
Sanden tog sitt livs första lax idag: 7 kg, 90 cm, silverblank och fantastiskt grov och fin.
Han blev galen, en del av er får filmer som visar hur galen han blev!
Laxen tog på en Silver Doctor som jag gav Sanden efter att jag fått min bjässe på en sådan.
Min lax vägde 14,3 kg så de två laxar vi fått väger drygt 21 kg!!!!
Nu dricker vi skumpa för att fira!
KO drog ut på fiske, jag och Sanden ägnar oss åt hyttekos. Kl 0600 ska vi stå i älven imorgon bittida.
Livet är härligt, i synnerhet om man inte behöver gå till jobbet så ofta utan drälla runt på diverse fiskevatten istället....
Mycket fiskare i älven men det verkar vara mest amatörer som inte gör något större väsen av sig i fångststatistiken....
Lev väl vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela