Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Trögfiskat

Publicerad 2016-08-18 14:27:00 i Allmänt

Igår skrev jag ett blogginlägg men det försvann tydligen i cyberrymden. I vilket fall; Jag fick igår en fantastiskt fet, fin öring på 64 cm. Den led tydligen av svårartad elefantiasis då den gjorde rusningar och levde rövare som om den vore en 10-kilos lax. En stor del av backingen luftades också. Sedan helt plötsligt tog han slut och lät sig strandas utan att göra minsta motstånd.Innan dess hade jag varit i V;et kl 0600 på morgonen.Ett hugg men inte mer på mitt fiskepass 0600-0730. Därefter till lägenheten och göra frukost åt de andra. Fiskade Kvaelöyra på stigande flod 2300-2340 utan ett enda hugg! Märkligt.
Åke lämnade oss tyvärr i morse för färd hem till familjen. Med sig hade han ett gäng frysta fiskar. Jag och Claes har fiskat två seriösa pass idag utan ett hugg!!!!!
Nu (1430) GT, mat och sedan ut igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela