Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Så har alla fått fisk

Publicerad 2016-08-16 23:04:36 i Allmänt

I morse stod jag i älven kl 06:00 vid v:et. 06:01 drog det på en riktig kluns på den lilla svarta mitt i v:et som gick upp och välvde någon gång tungt i ytan innan den valde att kliva av. Sedan hade jag ett påslag till. Efter ett par timmar går jag och gör frukost åt mina kamrater av vilka en sovit i 15 timmar. Fiskar sedan favvonacken där jag har två påslag på den lilla svarta minituben. Åke drar på en lax högst upp på valdet på 60 cm som han landar och tar upp. Den tog på svart Wooly bugger pride. Sedan 7-timmars lunch (nytt rekord) inklusive en hel del OS.Det är soligt, vindstilla och mycket varmt. Bägge bröderna Ingebrigtsen går till semi på 1500 m men den ena blir anmäld för att han nitat en konkurrent på upploppet.
Bägge bröderna är värda att se på pga deras enorma personliga utstrålning. Speciellt Henrik med sin musche och enorma solglasögon. Titta på semin om ni har möjlighet.
Den ökände snåljåpen Börje är här och han har gjort närmanden men jag gjorde väldigt tydligt klart för honom att vi undanber oss hans sällskap.
Har även perklat ut ett masksällskap på andra sidan älven med tillhörande guide (som är stammis här på campingen) för dålig fiskekultur. Få se om han kommer och vill prata om saken imorgon. Då ska han få höra om sin "guidning". Jag börjar nog få rykte om mig här som den förbannade finnen eller dylikt.Min insändare på gjesteboken om finsk fiskekultur var väl känd. Men jag känner också tung respekt från stammisarna här. Jag uppvisar alltid stor respekt för andra fiskare oavsett om de är mask- eller flugdito. Skulle aldrig drömma om att inkräkta på någon annans fiskezon.
Jag och Claes fiskade nu i kväll men vi fick inget. Claes såg några väldigt stora fiskar som vakade men lät bli att hugga på hans (nåja) flugor. Jag fiskade favvonacken utan en känning!!! Nu OS-handboll där Norges damer sopar banan med Sveriges. Nu kaviarknäcke med en liten pilsner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela