Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Premiär 2017

Publicerad 2017-03-22 18:56:00 i Allmänt

Sådärjan!
22 mars kl 1545 stod jag utvadad i Krondiket med en 13-fotare i näven! Tidigaste flugfiskepremiären någonsin. C:a 1630 hade jag fisk på som släppte. Strax därefter gick jag upp ur vattnet och värmde mig en smula.Vattnet håller ungefär 1,5 grader och kylan äter sig igenom alla ull- och fleecelager på mindre än en timme. Efter uppvärmning tog jag en repa till utan känning. Avslutade innan jag blev alltför nedkyld. Så jädrans härligt kasta tvåhands igen!!! Ingen trängsel alls här på flugsträckorna.
Jag har räknat ut att jag bara behöver stå ut med (max) tre tvåhandsflugfiskefria månader under året: dec, jan och feb!
Nämligen: Älvkarleby mar och apr, Byske maj och jun. Norge jul, aug och sep. Älvkarleby okt och nov. Se där en både storslagen och vederkvickande insikt i all sin enkelhet!
Imorgon öppnar fisket 0500!

Kommentarer

Postat av: Barbro ,

Publicerad 2017-03-23 12:32:56

❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela