Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Fisk....

Publicerad 2017-03-23 20:07:00 i Allmänt

Gick över till norra sidan då jag räknade med att vindförhållandena skulle vara fördelaktigare där än på södra sidan där jag fiskat hitintills. Naturligtvis räknade jag rätt och kunde kasta utan vindpåverkan.
Drog på en på runt kilot som jag släppte tillbaka och strax därefter en till som var hälften så stor. Kul med fisk även om de inte var några bjässar! Sitter nu med en fet GT och känner mig privilegierad. Livet är härligt! Jag har 8 månaders flugfiske framför mig!!!! Nästa fiske som är bokat är Älvkarleby med Åke och Claes i april. Vill minnas att det i somras var någon beerbrother som talade om en skotertur till Stuorrasavon i Pjeskeströmmen för flugfiske på gigantisk röding. Det är alltså samma ställe/stuga där vi bokat v32 år 2018. De hade ju tyvärr sumpat vår beställning v32 år 2017. I april är det nog lättare att kunna boka plats i den stugan.
Henke har fiskat där i april för ett antal år sedan så han vet vad stället går för (hans största röding var på 2 kg, Åke fick också en på 2 kg)
Sedan hade ju Jan Delaporte ett erbjudande om Laxfiske i Umba sista veckan i augusti i år för 3000 engelska pund. Med Jan själv som guide. Men det krockar med bokat Beiarfiske så det låter vi vara till något annat år. Jag har tre veckor bokade i Beiarn i sommar. Några av er kommer att delta på dem och det kommer alldeles säkert bli toppen! Förra året renderade ju i premiärlaxar för Sanden, en nystigen blank på 7 kg i juli och en på runt 5 kg i september! Själv fick jag en på drygt 14 kg och några på runt 7 och ett gäng därunder.....
Skryt...? Ja absolut!!! Det har jag aldrig haft problem med. Det gör jag hela tiden. Jante har jag aldrig blivit bekant med och tror inte heller att han någonsin kommer att bli presenterad för mig....
Såg något bra på fejan idag:
Ett plakat där det stod med tryckta bokstäver:
"Thousends of men will die of stubbourness this year"
Någon hade klottrat dit under meddelandet: "No we wont".
Underbart!
Imorgon bitti tänker jag vara först på bästa flugfiskeplatsen!
Vad tänker ni göra imorgon..........
Lev väl vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela