Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Ytterligare en blank dag....

Publicerad 2017-07-05 17:27:00 i Allmänt

Stod i älven på Storjord kl 0605 i morse. 0615 kom tre finnar och ockuperade K-O:s holme. De stannade på holmen i 6 timmar!!! Nåväl, jag fiskade hela nedre Storjord (inkl holmen på eftermiddagen) med bl a en intermediate-S4-S5 och förtyngd tub. Ingenting! Inte ett hugg.I samma pooler där jag drog på fem lax två dagar innan.
En av finnarna gjorde en tur uppströms och ville prata. Jodå, de hade fått två på holmen, 95 och 82 cm, fina laxar. Mycket fisk hade vakat. När jag var på holmen på eftermiddagen vakade inte en enda lax. Märkligt! Vet inte om jag orkar fiska ikväll. Har kort på Nes men känner mig sliten, ont lite överallt. Imorgon Storjord eller Nes.
Hemfärd fredag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela