Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Lax

Publicerad 2017-07-12 20:26:00 i Allmänt

0600 står vi i älven på Storjord i poolerna ovan KO:s holme. 0605 drar KO på en lax på sin långvingade Sunraykrokvariant .De är giftiga de där långhårvingade han binder. Han vägrar ju tub så han gör Sunray Shadows på dubbel laxkrok. Fin nystigen på 67 cm. Den fotas och släpps. Kul! Strax därpå hugger det på min svarta tub. Vi ser några vak och snart drar jag på en liten lax som jag landar och släpper ut. Tre påslag, två landade och tre vak första morgontimmen! Det är faktiskt riktigt bra! Frukost på värdshuset kl 0900 och därefter fortsatt fiske. Jag drar på en något större lax nedströms KO:s holme men den kliver av efter 10 sek. Lunch kl 1400 på värdshuset och därefter 4 timmars fiske i spöregn. Jag drar på en på KO:s holme som jag landar och släpper ut. Större än den jag fick i morse men inte lika stor som KO:s. Jag umgås resten av kvällen med ädelstenar från Bombay och Bomle men KO fortsätter fisket. Jag hoppas verkligen han drar på Belsebub ikväll!
Måste tillstå att jag känner mig komfortabel med helpensionsfiske! Närmast roadtrip söderut för träff med barnbarn och deras päron samt inte minst ett besök på Lisslinda! Svärfar ska också påhälsas. Bäverholmen bokat 26 juli.Öringsfiske då. Bergsbestigning på fjället Tjäksa 27 juli! Brödernabärsvecka v 32! Beiarveckor bokade i augusti och september. Kanske en spontantur igen till Beiarn i början av augusti? Lögde i oktober?

Lev väl era vällustingar!

Kommentarer

Postat av: Christer

Publicerad 2017-07-13 06:56:58

Trevligt att få lax!
Undrar vad det är som gör att när det väl hugger så fortsätter samma visa!?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela