Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Beiarn sista veckan i augusti

Publicerad 2017-08-26 14:44:00 i Allmänt

Då var man i Beiarn igen. Med Åke och Claes. Vi installerade oss i Banjohyttan igår och ägnade oss åt samkväm. Jag har bekymmer med en arm. Nåväl, i morse steg jag upp kl 0500 och gjorde frukost. Claes steg upp och åt. Jag gjorde i ordning ett spö och gick ner för att fiska Nesvaldet. Lämpligt nog har jag fått slemsäcksinflammation i höger armbåge så Arnold Scwarzenegger hade varit avundsjuk på min högra underarm. . Claes drabbades av akut magsjuka och gick och lade sig. Åke sov fortfarande. Varje kast, oavsett vänster- eller högerspey gjorde ont som helvete. Fiskade till 1030 när Åke dök upp.Då var hela min arm och axel i upplösningstillstånd. Jag gick till hyttan för att smeta på en tub voltaren på armen och åka och handla. Letade tonic zero i tre olika butiker då Åke har problem med sockret.Han har dessutom problem med ett lår och lite annat.
Nästa år kanske vi tar in på ett sjukhem för krassliga åldringar och får lite vård i stället för att åka till Beiarn....
Nåväl, när jag åker tillbaka mot hyttan står Åke o Claes på vägen och väntar på skjuts tillbaka. Det visar sig att Åke fått en hanlax i lekdräkt på 97 cm!!! Nytt personligt rekord! Kamraten han hade med sig (inga namn nämnda) visade sig oförmögen att ta vettiga bilder och filmer så dokumentationen är skral. Ett par enstaka dåliga bilder finns dock.
Ikväll ska jag, Åke och Claes "mästerfotografen" Runesson längst ner på Nesvaldet för att eventuellt ta en lax till. Få se om min arm pallar. Lite ont kan jag tåla men det blir pinsamt om jag vrålar av smärta för varje kast.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela