Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Åke spelar bingo

Publicerad 2016-08-14 23:28:00 i Allmänt

Jo, Åke sitter och spelar bingo på sin telefon hur otroligt det än låter.
Kl 22:20!!! Jag och Claes försöker vara sociala.
Okej då, vi har inte fått någon fisk idag......
Vi hade en fantastisk 4-timmarslunch där vi skrattade oss hesa och sedan tog vi ett 6-timmars fiskepass. Träffade ett par trevliga finnar från Tammerfors som fiskade här ofta. De hade en syn på detta med dålig finsk fiskekultur som omtalats på Beiarns gästbok då det var någon kompis till dem som varit med om incidenten. Kompisen hade inte riktigt samma syn på det inträffade som den som drabbades. Jag tror mer på den drabbade då jag så många gånger varit med om dålig finsk fiskekultur vilket jag också berättade för de trevliga finska flugfiskarna.
Ska man ut i poolen så sitter man vid poolbörjan och väntar på sin tur och inte 100 meter nedanför vid en lägerplats med sina finska polare och krökar och tror att man har "sin plats/tur i poolen".
Jag har så många gånger sett finnar "ockupera" pooler så jag vet hur de (en del av dem) tänker.
Inga behov av kirurgiska ingrepp idag!!
Claes blev dock av med sina merinoullkalsonger av
okänd anledning.
Älven steg tack och lov från 12 till 24 m3 under natten så vi var själaglada över det. Fisket blev dock alls icke bättre.
Nesvaldet imorgon bitti, därefter Kvael dit vi flyttar imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela