Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Vad är det frågan om?

Publicerad 2015-09-13 20:44:00 i Allmänt

Igår var det mer fiskare än någonsin tillförne i älven. Idag är där nästan ingen. Fiskade morgonen med Sanden - inte ett liv. Sanden drog vid 10-tiden och därefter har jag fiskat järnet (med en kort matpaus) utan att få en fisk! Har fiskat hela Kvaelsträckan utan undantag och det enda livet var en seriös fisk som drog på i Hällankulpen men som klev av efter några sekunder.
Har blåst mer och mer under dagen, det gick vita gäss på Kvaelöyra. Kasttekniken fungerar dock utmärkt så jag bemästrar vinden. Däremot är den uttröttande rent fysiskt. På favvonacken slog vågorna mot ryggen på mig som om jag vore en trålare i hård sjö på Nordatlanten. Har lite värk i större delen av kroppen nu.Man är ju inte 50 längre...Framåt kvällen lugnade vinden ner sig.
De få fiskare som fiskar får ingen fisk.
Men plötsligt kan det hända: att nattens flod för med sig ett megaflak med stor öring - sånt har jag varit med om förr här!
Imorgon kl 0600 står jag i älven igen hur optimistisk som helst!
Men oavsett fisk: Det är så satans kul stå i en havsöringsälv med ett lätt tvåhandsspö och med mästerlig teknik skicka iväg minituben två dec från andra stranden - oavsett hur bred älven råkar vara!!!
Gameplan för imorgon: V:et och neråt från kl 0600. Andra frukost vid 9- tiden, därefter bänken och ned till öyra på stigande flod 1000 till typ 1300.
Någon gång ska väl öringarna stiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela