Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Det tar sig

Publicerad 2015-09-07 21:20:00 i Allmänt

Efter laxmackan tacklade jag 6/7 spöt och gick ner till Kvaelöyra för att excellera på nackan.Döm om min förvåning när jag ser en cykel parkerad vid bänken och sedan en maskmetare utvadad PÅ MIN NACKE!!! Där stod han och slängde sitt hundragrams blysänke på nackens grunda vatten. Varenda öring som tänkt kliva upp i älven måste ju ha skrämts ut i havet igen så länga han stod där.
Nåväl, maskmetaren drog med sin cykel och jag började fiska övre delen av öyra med minsta svarta tuben med # 14 tubkrok.
13 påslag!!! Tre landade jag men de var inte så stora - 0,5, 0,7 och 0,8 kg, Alla fick gå tillbaka. Såg dock stor fisk. Trevligt stå i älven och vänta på hugg som kommer! Många av huggen på indrag,Däremot har jag stora problem med höger axel. Överhands enhandskast går inte alls, enhands höger spey går hjälpligt.
Det får bli Voltaren ikväll och tvåhands vänsterspey imorgon så kanske axeln är bättre på onsdag.
De jag pratat med är bekymrade över att älven är så klar. Det har duggregnat och blåst hela dagen och dessutom varit riktigt kallt, Har fått dra på mig ordentligt med ull och fleece för att klara mig. Glömde dock ullvantarna hemma.
Morgondagens gameplan; Favvonacken (orörd och oskändad) kl 0600. Längre än så planerar jag inte för närvarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela