Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Dramatik

Publicerad 2015-06-30 22:37:00 i Allmänt

Karl-Oskar drog på en stor lax i Lissjåkjeften och jag tog några filmer under fighten. Men så hände det som händer ibland - flugan släppte!!!
KO förkrossad men fick till slut hålla med om att det är roligare att ha haft på en än att inte haft det....!
Han kör nattskiftet nu och jag ska gå och lägga mig. Han hade två påslag på Storjord förra nattskiftet när jag låg och sov. Vi tänkte stanna här men jag har sammanträden på torsdag som jag inte kan skippa så vi måste åka hem imorgon. Kanske hit nästa vecka igen....?
I vilket fall bestämde vi att vi åker hit 2-3 veckor nästa sommar så vi slipper stressa. Då kanske jag är halvpanscho med mycket fisketid till förfogande.....
Tre dar i Beiarn är alldeles för kort tid, tre veckor vore nog en lagom tur.
Halvdagskort på Storjord imorgon därefter hemfärd.
Försökte publicera en bild på en slagen laxfiskare men det kom upp något helt annat. Jag är inte helt komfortabel med tekniken....

Kommentarer

Postat av: Christer johansson

Publicerad 2015-08-07 08:57:58

Åter till Skellefteå älv som nu har hausse gällande lax. 6 augusti på kvällen var jag i kontakt med tre laxar, varav en for med 200 m 0,45 mm lina, den var för tung för mitt 12 fots spö i den hårda strömmen och det gick inte att följa med mer än 100 m pga av det höga vattenståndet. Landade en 96!cm lax en timme senare som tröst. Man måste fiska djupt!!!

Det är även medicin för Byskan!!! Landade en 116 cm lax i tisdags i samhället.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela