Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Från full av fisk till fisktom på ett dygn

Publicerad 2014-09-12 13:23:25 i Allmänt

Tjaha...
Fiskade i morse på kommande flod precis som igår när det steg enorma mängder fisk. Idag: Inte ett hugg. Märkligt det där. Älven är större och grumsigare om det nu kan ha nån betydelse. Jan har åkt så nu är jag allen. Går fint, ända sedan jag var liten har jag trivts alldeles förträffligt i mitt eget sällskap!
Och om jag nödvändigtvis behöver sällskap har jag ju indiska ädelstenar i frysen.
Tänker dock sällskapa med en stor öring i afton!
Har gått upp rejält i tafsgrovlek pga att jag har den där känslan, förnimmelsen man får ibland om det förestående....
Tvåhandsspö och vänsterspey från prekestolen och neråt har jag tänkt mig. Armen gör ont som tusan men det kan inte hjälpas. Hinner rehabilitera den efter att fisket stängt här.
Nyduschad och dito rakad.
Har varit duggregn och 10 grader men nu kommer den förbannade solen fram! Förhoppningsvis på ett mycket kort gästspel!
Lax- och skaldjurssoppa till lunch nu med lite Chablis till och sedan fiske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela