Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Byske 5-8 juni

Publicerad 2014-06-16 20:58:37 i Allmänt

Med Sanden på tre dygns helpensionsfiske! Mycket lax att se men de var oerhört svårflirtade. Det var 17,5 grader i vattnet lördag förmiddag och vi träffade ett par guider som talade om katastrof pga vattentemperaturen. Vi åt mycket bra på Gästgivaregården och mådde som prinsar trots att vi inte fick känna på lax.
Min barndomsfiskekamrat Christer guidade oss en dag uppöver älven vilket var väldigt värdefullt. Vi visades på nya fina platser med stora vakande laxar. Vi presenterade våra vassaste alster inför nosen på dem utan visat intresse från laxens sida. Jag gillar att Sanden har samma laidback-attityd åt det som jag har. Det är alltid bättre att fiska utan att få fisk  än att inte fiska alls.

Kommentarer

Postat av: Christer Johansson

Publicerad 2014-06-17 14:25:15

Den 8 juni var temperaturen i vattnet uppe i 19,5 grader. Temperaturen är nu på våg ner"...........".

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-06-17 20:56:10

I morse när jag gick till jobbet snöade det på mig...

Postat av: christer johansson

Publicerad 2014-09-07 05:34:17

Bifogar en bild på en aktiv fisk under fisket

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela