Flugfisket 2014

Flugfisket 2014

Beiarelva

Publicerad 2013-09-01 14:34:08 i Allmänt

Väldigt trögfiskat! Vi fiskade Storjord kl 1500 till 2130 igår utan att få något Vi åt på Storjord Kro innan vi gick ut på fisket och när den danska innehaverskan kom och frågade om maten var till belåtenhet svarade jag "nej, potatisen var inte tilräckligt kokt, laxen var däremot OK". Jag tror hon tog illa vid sig men om restaurangverksamhet visste hon inte mycket, det såg vi flera exempel på. Under tiden vi fiskade steg älven från 13 m3 till 20 m3 och blev grumsigare av allt smältvatten från glaciärerna. Sa-ans solhe-vete!
Fiskade klippan på kommande flod 0600-0830 utan att få något.
Fick till slut en stekeörret på 0,8 idag som vi ätit till lunch.
KO har brutalt masserat in den Kanadensiska supersalvan i min kraschade rygg och jag tror jag kan fiska igen snart efter att ha fått det och lite medicin med kraftig röksmak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela